Foto: replicaonline.ro
Turismul românesc rămâne în continuare o „cenuşăreasă”. După fanteziile inutile, dar costisitoare ale Elenei Udrea, avem de a face cu incompetenţa unui Răzvan Filipescu numit şef al ANT de ruleta politică.
Şeful ANT pune căruţa înaintea boilor
Răzvan Filipescu, şeful Autorităţii Naţionale pentru Turism - cel care a tratat ca pe o banală pană de cauciuc tragedia din Muntenegru -, începe să şocheze şi să o ia pe urmele Elenei Udrea. Concret, el vrea să promoveze turismul românesc în zone care nu sunt interesate de România. Filipescu vrea să promoveze circuite culturale, Delta Dunării şi turismul balnear în mai multe ţări din Asia. „Avem în vedere Uzbekistanul, pe care l-am vizitat recent şi am constatat că cei de acolo sunt interesaţi de România. Ne dorim ca în luna octombrie să participăm la târgul de turism care se desfăşoară în Uzbekistan şi să ne promovăm în acea zonă. Am vazut un interes şi din zona Coreei de Sud. Vrem să ne promovăm pe noi destinaţii...”, a declarat Filipescu, citat de Mediafax.
Celelalte ţări asiatice în care Filipescu vrea să promovaze România sunt: Coreea de Sud, China, Japonia, India, Israel şi Dubai.
Cum a ajuns şeful ANT la concluzia că trebuie să promoveze turismul românesc pe respectivele pieţe? Cumva în urma vreunui studiu serios efectuat în domeniu? În niciun caz. A fost în vizită - integral sau parţial - alături de premierul Victor Ponta în turneul asiatic şi pe unde a fost a promis (pentru că nu vedem ce alte discuţii serioase putea purta cu oficialităţile de acolo un personaj care nu prea are legătură cu turismul) că va promova în zonă destinaţii turistice din România.
Practic, Răzvan Filipescu a pus căruţa înaintea boilor. Adică a decis unde vrea să promoveze România, dar în lipsa unui studiu clar. O recunoaşte chiar el: „În acest sens am comandat un studiu de impact, vrem să vede