Legea nr. 185 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate a intrat in vigoare luni, 8 iulie, reglementand pentru prima data intr-o maniera unitara piata de publicitate stradala din Romania. Vezi care sunt elementele de noutate, dar si dificultatile de implementare.
Legea urmareste organizarea activitatii de publicitate stradala, in vederea asigurarii unui cadru construit coerent, armonios si sigur, pentru protectia valorilor mediului natural si antropic, prezervarea calitatii peisajului si respectarea cerintelor calitatii in constructii, precizeaza casa de avocatura bpv Grigorescu Stefanica.
In acest scop, Legea fixeaza setul de reguli generale ce vor trebui respectate la amplasarea diverselor mijloace de publicitate, fie acestea structuri cu fundatie sau fara fundatie si stabileste formalitatile de aprobare a amplasarii acestora. In plus, Legea reglementeaza conditiile mentinerii pe amplasamente a mijloacelor de publicitate legal autorizate anterior intrarii sale in vigoare.
Legea a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 405 in data de 5 iulie 2013.
Elemente de noutate
Regulamentele locale de publicitate: Legea prevede ca organizarea efectiva a activitatii de publicitate in teritoriu, in limitele regulilor generale fixate prin Lege, se va face la nivelul fiecarui municipiu, oras si respectiv comuna cu monumente inscrise in lista patrimoniului mondial UNESCO, pe baza unor regulamente locale de publicitate ce urmeaza a fi adoptate de catre Consiliile Locale ale acestora, respectiv de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
"Observam ca in anumite municipii astfel de regulamente au fost adoptate mai inainte de intrarea in vigoare a Legii. Pentru aceste cazuri, Legea prevede ca acele regulamente isi mentin valabilitatea, trebuind insa modificate s