Din această vară, mai mulţi poliţişti locali din Timişoara vor circula cu biciclete. Primăria vrea ca, prin dotarea Poliţiei Locale cu biciclete, să sporească promptitudinea şi mobilitatea agenţilor. Dar, nu în ultimul rând, Primăria speră ca prin acest lucru să economisească bani la bugetul local.
Bicicleta, o alternativă la maşină de mai multă vreme
Având în vedere că Poliţia Locală are doar 25 de maşini, multe dintre ele deja vechi şi, oricum, prea puţine faţă de necesar, având apoi în vedere că achiziţionarea de autovechicule noi este blocată, Primăria Timişoara a decis ca agenţii Poliţiei Locale să încalece, în număr mult mai mare ca până acum, bicicletele. Zilele trecute, primarul Nicolae Robu anunţa că Municipalitatea va cumpăra 80 de biciclete, destinate poliţiştilor locali din oraş, aflaţi în patrulare. În plus, aşa, se vor economisi banii daţi pentru carburant. Prin folosirea bicicletelor de către poliţiştii locali se estimează că se va produce şi o fluidizare a traficului şi se aşteaptă o promptitudine în intervenţii.
Ionel Stanici, consilier al Poliţiei Locale Timişoara, spune că s-a apelat mai demult la acest mijloc de deplasare, în momentul de faţă instituţia având deja 40 de biciclete, “care sunt suficiente”.
Cum se decide când se pleacă în misiune călare pe bicicletă şi când se apelează la maşină? “În ceea ce priveşte selecţia agenţilor pentru patrularea cu bicicletele, aceasta se face în funcţie de necesităţile operative ale momentului, deci nu există un criteriu anume de alegere“, mai spuneIonel Stanici, consilier al Poliţiei Locale Timişoara.
Direcţia Transport şi Siguranţa Circulaţiei dă asigurări că problemele sunt “în curs de rezolvare”
Problema, despre care nu s-a amintit în context, o reprezintă reţeaua de piste de biciclete din Timişoara. Insuficiente şi, adesea, nepra