Conform celui mai recent sondaj la nivelul UE privind modul în care europenii folosesc internetul, criteriul principal al utilizatorilor de internet se conturează a fi viteza de acces la internet. Aproape jumătate (45 %) din gospodăriile europene și-ar moderniza abonamentul de internet sau ar schimba furnizorul pentru a avea o viteză în bandă largă mai mare, criteriu care ajunge din urmă prețul în cursa celor mai importanți factori în alegerea serviciilor de internet.
De asemenea, sondajul a relevat că peste jumătate (54%) din gospodării își limitează apelurile de telefonie mobilă, naționale și internaționale, din motive legate de costuri. Dna Kroes a declarat: „Suntem în era telefoanelor inteligente, în care serviciile mobile de înaltă calitate sunt o parte esențială a vieții de zi cu zi. Nu este acceptabil ca jumătate din populație să își limiteze apelurile telefonice din cauza costurilor și este inacceptabil ca lipsa unei piețe unice conectate să încurajeze aceste limitări.” Cu toate acestea, sondajul din 2013 a relevat o scădere de 11 % (de la 60 % la 49 %) a numărului de persoane preocupate de costul apelurilor în alte rețele decât propriile lor rețele naționale. Acest lucru arată clar că eforturile Comisiei de a reduce tarifele de terminare a apelurilor mobile au un efect pozitiv pentru consumatori.
„Consumatorii vor din ce în ce mai mult ca internetul să fi suficient de rapid, de exemplu pentru a urmări materiale video. Pentru cei care desfășoară o afacere la domiciliu, viteza este, de asemenea, o chestiune de competitivitate. În prezent, consumatorii sunt atenți atât la viteză, cât și la preț atunci când își aleg furnizorul,” a declarat Neelie Kroes, vicepreședintă a Comisiei Europene.
Viteza conexiunii contează din ce în ce mai mult
Concurența dintre furnizori a reușit să ofere prețuri accesibile, dar va fi