Scandalul legat de schimbul de terenuri acceptat de către Primăria Timişoara pentru ca “Acvariul” din Piaţa Operei să dispară e departe de final. O nouă serie de controverse s-a iscat o dată cu prezentarea de către deputatul P.D.-L. Alin Popoviciu a unei facturi de aproximativ un milion de euro înaintată Primăriei de către firma care era proprietara “Acvariului”.
O factură şi multe nelămuriri
Iniţial, după cum a prezentat Primăria problema, tranzacţia legată de eliminarea construcţiei cunoscute sub numele de “Acvariu”, din Piaţa Operei, era destul de clară. Proprietarii au primit la schimb trei terenuri ale Municipalităţii, pentru a ceda clădirea “Acvariului”, şi pasajul subteran. Este vorba despre trei terenuri care însumează peste 8.000 de metri pătraţi – unul de 3.230 de metri pătraţi, aflat la intersecţia Căii Bogdăneştilor cu bulevardul Cetăţii, altul de 1.253 de metri pătraţi, în zona Pieţei 700, şi încă unul pe strada Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel, în suprafaţă de 3.600 de metri pătraţi.
Lucrurile se complică, însă, după ce parlamentarul P.D.-L. Alin Popoviciu a prezentat o factură emisă către Primăria Timişoara de una din firmele care aveau în proprietate “Acvariul” şi subpasajul, în valoare de un milion de euro.
Factura a fost emisă în 20 martie 2013, la trei luni după adoptarea hotărârii de consiliu care perfecta schimbul de terenuri dintre Primărie şi proprietarii “Acvariului”. Destinatarul acestei facturi, în valoare de 4,63 milioane de lei, este Direcţia Clădiri, Terenuri şi Dotări a Primăriei timişorene.
Parlamentarul spune că are informaţii că factura a fost plătită şi precizează în acest context: “Cred că acest milion de euro l-a dat pentru că a fost marea promisiune din campanie, că va dărâma «Acvariul». Dacă ar fi putut să dea jumătate de Timişoara, probabil ar fi dat”.
În replică, re