François Delecour este cel mai titrat pilot care a concurat vreodată în Campionatul Național de Raliuri al României. Și cel mai valoros. Asta se vede în fiecare etapă de anul acesta, în care câștigă relaxat. Practic, dacă nu se apucă mecanicii să-i mai demonteze camerele video în parcul închis, mici sunt șansele celorlalți să-i zboare al doilea titlu de campion național. Titlul în sine nu înseamnă mare lucru pentru un fost vicecampion mondial în WRC, mai ales într-un campionat în care probabil doar doi-trei piloți nu câștigă nici un fel de titlu. Dacă vă uitați, din curiozitate, la o festivitate de premiere după un raliu românesc, veți observa că sunt cinci-șase podiumuri, care dau, la final, câte un campion pentru fiecare clasă, pentru fiecare roată motrice, pentru cel mai inventiv mod de a folosi ștergătoarele, pentru cea mai frumoasă trecere prin fața comisarilor de traseu, pentru că merită sau pentru că promite. În condițiile astea, în palmaresul unui profesionist, un titlu de campion în România nu înseamnă nimic. Dar absolut nimic. De ce mai aleargă, atunci?
François Delecour are 50 de ani. La șase zile după ce va câștiga, cel mai probabil, Raliul Aradului, va împlini 51 de ani. De ce aleargă, totuși, în România? Pentru că poate, pentru că, probabil, mai câștigă niște bani. Delecour s-a retras din WRC în 2002. Probabil că nu s-a îmbogățit din asta, neprinzând ca pilot de top anii nebuni în care Colin McRae câștiga deja 10.000.000 de dolari pe an doar din salariu.Dar nici sărac nu s-a retras din WRC. Totuși, anul lui cel mai bun a fost 1993, când a ieșit pe locul doi în Campionatul Mondial de raliuri, cu un Ford Escort RS Cosworth. La casele de pariuri avea cele mai mari șanse de a deveni campionul mondial din 1994. Și a început bine: a câștigat Raliul Monte Carlo. În următorul raliu, din Portugalia, pe care îl câștigase în 1993, a avut probleme cu ma