România a exportat anul trecut 57 de milioane de perechi de pantofi către unele dintre cele mai puternice economii europene, în frunte cu Italia, Austria, Franţa, Slovacia şi Germania, în valoare totală de 1,4 mld. euro, cifre ce o poziţionează în topul celor mai mari exportatori de încălţăminte din lume.
„România este căutată şi cunoscută la nivel mondial pentru că produce pantofi buni şi are termene de livrare mici. La preţ, nu ne putem bate cu China sau cu alte state din Asia, însă piaţa locală este căutată de companiile care nu caută doar preţ“, spune Radu Jitaru, care deţine la Braşov o frabrică unde produce lunar 8.000-10.000 de perechi de pantofi.
Deşi produce pentru cele mai mari economii din lume, cu un preţ mediu de 24 de dolari perechea, România poartă pantofi ieftini, made in China, cu un preţ mediu de aproape şase ori mai mic. Mai mult, China este principalul furnizor al pieţei locale de încălţăminte, 70% din pantofii importaţi venind dinspre acest gigant mondial care a inundat piaţa mondială cu produse ieftine.
Citiţi şi
Giganţii care au investit milioane de euro pentru a produce pantofi în România
„Românii nu au bani“ să îşi permită o pereche de pantofi de 100 de euro, explică Jitaru. Cei mai mulţi români câştigă mai puţin de 1.500 de lei (330 de euro) brut, iar să plătească 100 de euro pe o pereche de pantofi ar însemna să îşi cheltuie astfel o treime din venituri.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.07.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Al