Hotelurile sunt obligate de la jumătatea lunii iunie ca toţi angajaţii din bucătărie, restaurante, baruri şi recepţie să fie calificaţi, iar minim 50% dintre agenţii de turism din agenţii trebuie să aibă atestat în domeniu, a declarat agenţiei MEDIAFAX Răzvan Filipescu, preşedintele ANT.
"Am urmărit îmbunătăţirea serviciilor oferite către turişti, dar şi a calităţii managementului agenţilor economici. Printre altele, am prevăzut, ca noutate, ca personalul să fie 100% calificat pentru partea de recepţie şi cea de alimentaţie publică din unităţile de cazare", a afirmat Filipescu.
Modificarea normelor metodologice pentru funcţionarea hotelurilor şi agenţiilor de turism a fost făcută printr-un ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) intrat în vigoare la jumătatea lunii iunie.
Pentru calificarea personalului din hoteluri şi agenţii există licee de specialitate sau clase cu profil de turism, de stat sau private, şi centre de formare profesională private sau în cadrul agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă.
Anterior emiterii ordinului, personalul din recepţia hotelurilor şi motelurilor trebuia să fie calificat în proporţie de 100% la hotelurile de cinci stele, 90% la patru stele, 80% la hotelurile de trei stele şi 50% la hotelurile de o stea şi două stele. Personalul din baruri, restaurante şi bucătării trebuia să fie calificat în proporţie de 90% la cinci stele, 80% la patru stele, 60% la trei stele şi 40% la una şi două stele.
"Noi am considerat normal să fie personal calificat 100%, pentru că, indiferent dacă te duci la o stea sau la cinci stele, recepţionerul trebuie să fie calificat şi să ştie să vorbească o limbă străină şi să poată prezenta atracţiile turistice din zona respectivă. Şi la restaurante am considerat că trebuie calificare 100%, pentru că nu îţi poate face mâncare un şofer, de exemplu",