Scris de Dan Birta - ASSAI a reclamat Astra Asigurări la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
Service-urile auto se plâng de colaborarea pe care o au cu Astra Asigurări. Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) susţine că Astra Asigurări găseşte noi modalităţi de maximizare a profitului în dauna propriilor păgubiţi RCA, în condiţiile în care nu plăteşte nici jumătate din costul reparaţiilor autovehiculelor avariate. Astra Asigurări este cea mai mare companie de pe piaţa asigurărilor, înregistrând prime brute subscrise de 321,1 milioane de lei în primul trimestru din acest an.Sistem nou
ASSAI atrage atenţia tuturor asiguraţilor, brokerilor şi Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) despre noul sistem de despăgubire promovat de către Astra Asigurări, sistem care presupune subevaluarea despăgubirilor acordate păgubiţilor RCA prin efectuarea unor plăţi diminuate a costurilor de reparaţie plătite direct păgubiţilor.
„În urmă cu câteva luni, Astra Asigurări a introdus un nou sistem de despăgubire prin care clientul păgubit RCA este pus în imposibilitatea de a-şi efectua reparaţia maşinii avariate într-un service auto. În loc să achite costurile de reparaţie ale maşinii avariate într-un accident în care păgubitul RCA este nevinovat, acestuia îi este virat în contul său ori într-un cont deschis de către Astra Asigurări pentru client, fără consimţământul clientului, o sumă derizorie de plată, care reprezintă aproximativ 25 – 40% din costurile reale ale reparaţiei maşinii, iar păgubitul RCA este anunţat că a fost despăgubit”, se arată în comunicaul ASSAI.
Astra Asigurări fără a avea nici un document agreat şi semnat de către client pentru suma de despăgubire, închide dosarul de daună după trei – patru zile de la avizarea daunei şi îi transmite un sms clientului prin care îl anunţă că acesta a fost despăgubit.
Pentru a o