Firma austriacă Apline Bau, care execută lucrările a intrat oficial în insolvenţă, astfel că lucrările de pe şantier au fost stopate.
Până acum au fost efectuate doar 65% dintre lucrările necesare. Vara aceasta ar fi trebuit să se circule în zonă, dar lucrările au fost întârziate şi de faptul că banii au fost daţi cu ţârâita. Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc. Valoarea acestui tronson este de aproape 130 de milioane de lei.
„Am discutat cu reprezentanţii Companiei de Drumuri, care gestionează lucrările, şi se pare că există o prevedere contractuală prin care în cazul în care firma intră în insolvenţă, contractul încetează. Astfel, şantierul va trebui să intre în conservare până ce se va desemna un nou constructor. Este un lucru rău pentru noi“, a explicat primarul George Scripcaru, citat de newsbv.ro.
Se lansează licitaţia pentru tronsonul II
O veste bună pe care primarul a primit-o de la CNADNR este că în perioada următoare se va lansa licitaţia pentru dublarea celui de-al doilea tronson al ocolitoarei, care face legătura între DN 11 şi DN 13 şi are o lungime de 6,5 km. „Urmează să se publice anunţul pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice”, a precizat Scripcaru. Cel mai bine s-a lucrat pe tronsonul III, unde stadiul de finalizare a lucrărilor este de peste 83%, iar, teoretic, după cum a precizat conducerea CNARN, din luna iulie acest segment ar fi trebuit deschis traficului, mai scrie newsbv.ro. @N_P