Marile companii de retail mizează tot mai mult pe dorinţa românilor de a cumpăra produse tradiţionale. Lozul pare a fi cel câştigător.
După ce au trecut de reticenţa de a cumpăra produse marcă proprie din portofoliile marilor lanţuri de magazine, mai ales că oferta este tot mai bogată şi pe categorii diferite de preţ, retailerii au trecut la o nouă strategie de a atrage clienţi: mizează pe produsele alimentare româneşti marcă proprie. Percepţia cvasigenerală este că sunt mai gustoase, mai sănătoase, mai ieftine şi, de ce nu, ajută economia, aşa că rezultatul nu poate fi decât unul benefic.
De ce marcă proprie
“Există în mod natural o tendinţă foarte puternică a tuturor comercianţilor de a dezvolta segmentul de marcă proprie, aceasta fiind un element clar de diferenţiere în raport cu mediulconcurenţial din prezent. Este acel “ceva” care deosebeşte un retailer de celălalt, având în vedere că în mare parte ofertele de produse sunt similare peste tot şi la fel şi serviciile oferite! Un exemplu concret ar fi că pe raftul oricărui magazin găseşti o Coca-Cola, dar numai în hipermarketul real,- găseşti real,- Quality suc de legume. Aşadar, oferta personalizată sub marcă proprie câştigă teren printr-un preţ avantajos, printr-o calitate verificată şi prin diversitatea gamei sortimentale, marca proprie putând fi dezvoltată aproape în orice categorie”, a explicat pentru ECONOMICA.NET Raluca Mandoiu, Own Brands Manager Real România, oferind şi câteva cifre: peste 60% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 70 de ani au achiziționat în ultimul an produse comercializate sub marca proprie a retailerilor, raportul calitate-preţ fiind principalul criteriu privind decizia de cumpărare.
De asemenea, potrivit analizelor companiei de cercetare Nielsen de anul trecut, în România procentul cumpărătorilor de mărci proprii a crescut cu 5% (de la 64% la 69%).