Un BMW care să consume în viaţa reală mai puţin de 5 l/100 km ar fi părut de domeniul fantasticului acum numai un deceniu, însă astăzi ţine de realitate.
În ultimii ani, BMW a investit foarte mult în “ecologizarea” gamei sale, însă fără a compromite ceva din imaginea de producător de modele dinamice. Astăzi, am putea spune că BMW are în ofertă nenumărate modele care propun cel mai bun raport performanţe/consum din clasele din care fac parte. Dintre acestea, cele denumite “EfficientDynamics” fac parte, la rândul lor, dintr-un segment aparte, consumul redus fiind, în acest caz, prioritar. Seria 1 este cel mai mic BMW, dar se remarcă în clasa compactă prin câteva caracteristici unice: poziţia de şofat, foarte joasă şi cumva exact între cele două punţi (similară celei regăsite într-o maşină sport veritabilă) şi propulsia spate, care face ca “lansările” să fie directe, incisive, fără tendinţele de pierdere a cuplului remarcate în cazul acceleraţiilor brutale la automobilele cu tracţiune faţă.
Performanţă, dar, mai ales, economie
BMW 116d ED are un motor diesel de 1,6 litri de numai 116 CP, dar care nu pare deloc leneş. Acceleraţia 0-100 km/h durează puţin peste 10 secunde, dar reacţiile automobilului atunci când motorul este la peste 1.500 rpm sunt foarte optimiste. Transmisia este o manuală cu şase trepte care, exceptând-o pe a doua, ce pare exagerat de lungă, sunt corect etajate. Grupul motopropulsor, în combinaţie cu pneurile cu rezistenţă scăzută la rulare şi cu o caroserie optimizată aerodinamic, este responsabil pentru un consum de combustibil foarte redus. Pe autostradă, la 140 km/h, consumul afişat de computerul de bord a fost de 5,8 l/100 km, în timp ce, în oraş, doar în condiţii de trafic aglomerat, consumul a depăşit cu puţin 7 l/100 km. În extraurban, în condiţiile unui stil de şofat relaxant, micul nostru BMW po