Turismul românesc pare să nu-şi revină curând, câtă vreme gesturile şefilor din domeniu continuă să şocheze. Răzvan Filipescu, şeful Autorităţii Naţionale pentru Turism, vrea să promoveze turismul românesc în zone care nu sunt interesate de România, iar ministrul Maria Grapini nu are nicio reacţie.
Şeful Autorităţii Naţionale pentru Turism, cel care a tratat ca pe o banală pană de cauciuc tragedia din Muntenegru, vrea să promoveze circuite culturale, Delta Dunării şi turismul balnear în mai multe ţări din Asia.
Avem în vedere Uzbekistanul, pe care l-am vizitat recent şi am constatat că cei de acolo sunt interesaţi de România. Ne dorim ca în luna octombrie să participăm la târgul de turism care se desfăşoară în Uzbekistan şi să ne promovăm în acea zonă. Am vazut un interes şi din zona Coreei de Sud. Vrem să ne promovăm pe noi destinaţii”, a declarat Răzvan Filipescu pentru Mediafax.
Celelalte ţări asiatice în care Filipescu vrea să promoveze România sunt: Coreea de Sud, China, Japonia, India, Israel şi Dubai.
Fostul ministru al Turismului Elena Udrea a identificat în 2011 următoarele pieţe pentru promovare: Germania, Franţa, Anglia, Austria, Rusia, Italia, Ungaria şi chiar Statele Unite.
Răzvan Filipescu a fost în vizită recent alături de premierul Victor Ponta în turneul asiatic. Odată revenit în ţară, Filipescu a trecut la fapte.
„Facem o analiză a profilului turistului în fiecare piaţă şi a perioadelor în care este oportun să ne promovam, perioadele în care ei îşi aleg concediile”, a mai spus Filipescu.
Potrivit însă, statisticilor INS, de ani buni, străinii care vin în România, care nu sunt toţi turişti propriu-ziş, sunt în proporţie de 94-95% din Europa.
Ministrul Maria Grapini nu a avut nicio reacţie la declaraţiile lui Filipescu, notează jurnaliştii de la cotidianul.ro.
Turismul românesc pare să nu-şi revină cur