Consilierii judeţeni s-au întâlnit joi, în şedinţă extraordinară pentru a discuta un proiect de hotărâre privind aprobarea atribuirii directe a traseului Aiud-Livezile- Rimetea din Programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, pentru perioada 1 iulie 2008-31 decembrie 2013. Acest proiect de hotărâre vine după ce transportatorul de pe acel traseu, Excelent Trans, s-a retras conform declaraţilor autorităţilor judeţene din cauza faptului că traseul nu e rentabil economic, deşi foarte multă lume face naveta la Aiud pe acest traseu. Consilierii judeţeni au aprobat în unanimitate atribuirea directă a transportului pe acest traseu, până în 31 decembrie 2013, operatorului Aitrans după ce au primit aviz favorabil pentru această măsură din partea MDRAP.
Trebuie precizat faptul că în acest moment există o problemă în ce priveşte traseele de transport public judeţean în Alba, confor declaraţilor preşedintelui CJ Alba numărul lor fiind de opt. Printre traseele neacoperite, de aproximativ o lună, după ce Excelent Trans s-a retras se numără: Aiud-Ponor-Geogel, Aiud-Lopadea Nouă-Hopârta, Aiud-Lopadea Nouă-Turdaş, Blaj-Cergău Mare, Blaj-Roşia de Secaş iar transportatorul rutier Gicu Trans s-a retras de pe traseul Alba Iulia-Ohaba.
Preşedintele CJ Alba, Ion Dumitrel a spus că declaraţile unor transportatori cum că au fost înlăturaţi de pe anumite trasee sunt nefondate. „În acest moment mai sunt opt trasee neacoperite, s-au retras firmele de pe trasee, motivele fiind că nu mai sunt rentabile economice pentru ele. Aceasta este legistlaţia, lucrează în favoarea operatorului şi nu a cetăţenilor. Noi am propus grupe de trasee astfel încât dacă pleacă de pe un traseu să plece de pe toate. Avem o mare problemă cu legistlaţia care guvernează acest domeniu mare pentru că nu este deloc în interesul cetăţeanului ci este făcută pentru transportatori. Tra