Vânzările de computere personale au scăzut în perioada aprilie-iunie cu aproape 11 procente faţă de intervalul corespunzător al anului trecut, la 76 de milioane de unităţi. În acest fel, piaţa PC înregistrează al cincilea trimestru consecutiv de declin pe fondul ascensiunii tabletelor şi smartphone-urilor.
Vânzările de computere personale au scăzut în toate regiunile în perioada analizată, anunţă compania de cercetare de piaţă Gartner. O altă companie importantă de cercetare, IDC, estimează că vânzările de computere personale au coborât cu 11,4% în trimestrul al doilea. Un analist al acestei firme consideră că obiectivul asumat al industriei, ca fiecare persoană să deţină un PC, nu mai este real. "În prezent gândim mai conservator, anticipând că fiecare persoană va deţine o tabletă, iar fiecare familie un PC", notează analistul.
Cu toate acestea, vânzările de PC-uri în Statele Unite au scăzut cu numai 1,4% în perioada analizată, propagând o doză de optimism în piaţă.
IDC consideră că unul dintre principalii factori care limitează piaţa este inabilitatea producătorilor de a fabrica PC-uri cu ecran tactil la un preţ atractiv. Dintre cei mai mari cinci producători de PC-uri, grupul Lenovo din China a înregistrat cea mai restrânsă scădere, depăşind Hewlett-Packard după volumul vânzărilor şi preluând poziţia de lider.
Vânzările de PC-uri Lenovo au scăzut cu 0,6% în trimestrul al doilea, compania înregistrând o cotă de piaţă de 16,7%, faţă de 14,9% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Livrările HP au coborât cu 4,8%, gigantul american consemnând o cotă de piaţă de 16,3%. Pe locul al treilea se găseşte Dell, cu o scădere de 3,9% şi o cotă de piaţă de 11,8%.
Pe pieţele emergente, tabletele ieftine au devenit principalul dispozitiv informatic pentru multe persoane, ceea ce în cel mai bun caz întârzie achiziţionarea unui computer personal. @