Deşi oraşul nostru a început să facă primii paşi spre obţinerea mult-râvnitului statut de capitală europeană culturală în 2021, cei implicaţi în susţinerea acestei candidaturi recunosc că, la nivel de percepţie generală, „Clujul stă mai bine“. „Competiţia pentru titlul de capitală culturală europeană 2021 va fi lansată oficial pe parcursul anului 2015, urmând ca evaluările să fie făcute un an mai târziu, iar anunţarea oraşului câştigător să se facă abia în 2017“, a precizat astăzi Simona Neumann, directorul executiv al organizaţiei Asociaţia Timişoara – Capitală Culturală Europeană, în cadrul unei conferințe de presă. Evenimentele culturale promovate pe parcursul acestui an sunt Festivalul Euroregional de Teatru TESZT, Street Delivery, Access Art, Jazz TM, Festivalul de Operă şi Operetă, Street Art, Plai, Festivalul Simultan, Festivalul Baroc şi Eurothalia.
„Prima etapă de promovare a evenimentelor culturale majore ale oraşului în contextul candidaturii, care va avea loc până în luna decembrie, are un buget de 400.000 de lei. Scopul major al proiectului este acela de a creşte vizibilitatea activităţilor culturale ale Timişoarei în plan naţional şi internaţional întrucât unul din marile neajunsuri ale Timişoarei este vizibilitatea redusă a programelor sale culturale“ a mai adăugat Simona Neumann.
Activităţile de promovare a candidaturii constau în afişaj stradal în Timişoara în peste 40 de puncte (staţiile mijloacelor de transport în comun, spaţiile în care este promovată agenda culturală, panourile de afişaj); afişaj pe panouri publicitare outdoor în opt oraşe din România (Timişoara, Bucureşti, Sibiu, Oradea, Deva, Arad, Lugoj, Reşiţa). „Unul din evenimentele astfel promovate este, de exemplu, recent încheiatul festival Jazz TM. Realizat cu voluntarii de la Plai, acesta a fost o reuşită din toate punctele de vedere, şi pe plan organizatoric, fiind unul