BMW anunţă vânzări mai bune pe piaţa chineză decât în SUA după prima jumătate a anului, potrivit Bloomberg. Noul şef al BMW China, Karsten Engel, crede că trendul ascendent s-ar putea menţine până la sfârşitul anului.
"O creştere puternică va veni în viitor din oraşele mai mici şi în mod special din regiunea de vest", spune Karsten Engel, cel care a preluat conducerea operaţiunilor BMW în China la începutul acestui an.
"Sunt o sută de oraşe cu peste 1 milion de locuitori, în China, fără niciun dealer de maşini premium, lucru care arată potenţialul uriaş pe care îl are această ţară." Acelaşi lucru îl spune şi companie de cercetare Nielsen, care estimează că 68% dintre potenţialii clienţi de maşini din China vor veni din rândul cetăţenilor oraşelor mici.
Vânzările grupului BMW, din China, au înregistrat în primele şase luni 15 procente, până la 182.800 unităţi, în comparaţie cu cele doar 9 procente, înregistrate în SUA, care au dus totalul vânzărilor la 172.787 unităţi. Cel mai bine vândut model al BMW în China rămâne Seria 5, cu o creştere de 28%.
China este însă şi teritoriul lui Audi, acolo unde marca din Ingolstadt stă cel mai bine în vânzări dintre mărcile premium, fiind urmat de liderul mondial, BMW şi de Mercedes. Audi a înregistrat, în China, în prima jumătate a anului, vânzări cu 18% mai mari, până la 228.139 unităţi. De altfel Audi a totalizat nu mai puţin de 29,6 procente din întreaga piaţă premium din China, în 2012, fiind urmat de BMW, cu 23,6% şi Mercedes, cu 20,6%.
"Ne place competiţia. Mereu am crescut pe baza competiţiei," mai spune Engel. Oficialul BMW vrea să contracareze competiţia din partea lui Audi cu extinderea numărului de dealeri. Circa 60 de noi puncte de vânzare urmează să fie inaugurate în acest an pentru a acoperi toate provinciile Chinei, ceea ce ar duce reţeaua de dealeri din această ţară la peste 420