Lucrările de la magistrala a 5-a de metrou Drumul Taberei-Pantelimon, via Universitate, se desfășoară după principiul o zi da, o zi nu, din lipsă de buget. Totuși, după ce s-a semnat contractul inițial pentru lucrări, a venit vremea să curgă anexele la contract, îngroșându-se astfel costurile inițiale cu mult peste limita acceptabilă.
De exemplu, pe 28 iunie, Metrorex a atribuit prin negocieri fără anunț de participare un set de lucrări suplimentare la tronsonul Râul Doamnei – PS Operă, ca anexă la contractul nr. 10/2011.
Din câte știm, contractul n-a fost onorat, lucrările inițiale nefiind finalizate, dar ni se pare normal ca Astaldi să mai încaseze 19.273.000 de euro pentru lucrări suplimentare la structura de rezistență. Așa se face de 23 de ani, ofertându-se un preț inițial mic, la licitație, pentru a se câștiga contractul, și suplimentându-se banii prin anexe la contractul inițial, astfel încât lucrarea devine mult mai costisitoare decât dacă licitația ar fi fost câștigată de ofertantul cu prețul cel mai mare. Astaldi lucrează în România de la începutul anilor ’90, fiind cunoscuți și pentru țeapa pe care au dat-o la sfârșitul anilor ’90 cu reabilitarea A1. Dacă acum au găsit un nou buget de muls și parandărătuit la Metrorex, bravo lor pentru rapida reorientare.
Lucrările de la magistrala a 5-a de metrou Drumul Taberei-Pantelimon, via Universitate, se desfășoară după principiul o zi da, o zi nu, din lipsă de buget. Totuși, după ce s-a semnat contractul inițial pentru lucrări, a venit vremea să curgă anexele la contract, îngroșându-se astfel costurile inițiale cu mult peste limita acceptabilă.
De exemplu, pe 28 iunie, Metrorex a atribuit prin negocieri fără anunț de participare un set de lucrări suplimentare la tronsonul Râul Doamnei – PS Operă, ca anexă la contractul nr. 10/2011.
Din câte știm, contractul n-a fost onorat,