Prima măsură a piloţilor zborului 214 al Asiana Airlines, chiar după prăbuşirea care s-a soldat cu moartea a două adolescente chineze, sâmbătă, a fost să nu evacueze imediat avionul, au dezvăluit miercuri autorităţile americane.
Agenţia americană pentru securitatea transporturilor (NTSB), care se ocupă de ancheta în cazul prăbuşirii, a încheiat interogarea celor patru piloţi ai echipajului Boeing 777 şi a doi membri ai echipajului de zbor, furnizând miercuri primele detalii despre evacuarea aparatului.
Pilotul Lee Kang-Kuk a declarat autorităţilor din Seul şi anchetatorilor americani că a fost orbit temporar de o lumină puternică de scurtă durată când avionul era la o altitudine de aproximativ 500 de picioare în timp ce se apropia de pistă.
Sursa luminii puternice şi rolul său în acident nu sunt cunoscute până în prezent, a declarat Deborah Hersman, preşedinta NTSB.
Lee, un pilot experimentat în vârstă de 46 de ani, efectua primul zbor pe acest tip de avion.
Imediat după producerea accidentului, "piloţii au cerut personalului de zbor să nu înceapă evacuarea. Aceştia erau în contact cu turnul de control", a declarat Deborah Hersman, în cadrul unei conferinţe de presă.
"Capitanul a făcut apoi un anunţ la microfon pentru ca toţi pasagerii să rămână pe scaune", a adăugat ea. "În acel moment, însoţitorul de zbor care era aşezat la ieşirea 2L (...) a văzut flăcările pe fereastră. Acesta l-a trimis în partea din faţă a avionului pe însoţitorul de zbor care stătea alături de el, pentru a-i avertiza (pe piloţi) că este un incendiu şi că trebuie să se facă evacuatea. Atunci a început evacuarea aparatului", a continuat ea.
Hersman a descris firul evenimentelor şi rapiditatea evacuării.
"La un minut şi 30 de secunde după imobilizarea avionului, ieşirea 2L a fost deschisă, urmată imediat de 1L, şi toboganele au fost lansate", a