Anunţata restructurare a aparatului birocratic din Direcţiile de Sănătate Publică, care reprezintă una dintre soluţiile ministerului de resort de a reduce cheltuielile din sistem, va deveni până la finele lunii realitate. Directorul DSP Suceava, dr. Ludovic Abiţei, a informat că acţiunea de reducere a numărului de posturi la nivelul funcţionarilor din domeniul sanitar presupune trei variante de reorganizare, cea de 4%, pe care o prevede legea, de 10% şi de 15%, şi a fost deja demarată. Medicul a arătat că la nivelul instituţiei a fost finalizat un proiect de restructurare ce cuprinde toate cele trei variante de reorganizare, urmând ca până în 29 iulie ministerul de resort să decidă care dintre acestea va fi aplicată la nivelul judeţului.
Dr. Ludovic Abiţei a explicat că Direcţia de Sănătate Publică Suceava trebuie să funcţioneze după o nouă organigramă, cu un număr de posturi mai mic decât era admis până acum. Astfel, ca urmare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 77/2013, privind desfiinţarea posturilor vacante din sistemul bugetar, instituţia a redus schema de funcţionare cu 17,5 posturi.
Câte posturi din cadrul DDSP Suceava ar trebui să dispară
În aceste condiţii, DSP Suceava se înregistrează cu 130 de posturi, situându-se totuşi, în continuare, printre primele cinci judeţe din ţară cu un număr mare de personal, după Bucureşti, Dolj, Constanţa, Iaşi şi Cluj.
Dr. Ludovic Abiţei a declarat că în cazul în care la cele 130 de posturi rămase se va aplica procentul minim de restructurare, de 4%, vor dispărea cinci posturi din cadrul DSP Suceava, însă activitatea instituţiei nu va fi deloc afectată. Dacă reducerea va fi de 10%, numărul posturilor la care se va renunţa va fi de 13, ceea ce ar presupune o funcţionare la limită. Însă, în cazul în care procentul de reducere agreat de ministerul de resort va fi maxim, de 15%, situaţia va fi dis