Tinerii care au susţinut examenul de bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar şi susţin că învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, rezultă dintr-o analiză făcută în baza cercetărilor online de pe platforma iVox.ro.
Radiografia "Generaţia BAC 2013" arată diferenţe importante în atitudinile şi convingerile despre învăţare şi carieră, faţă de respondenţii care au susţinut acest examen în anii anteriori, iniţiatorii cercetării precizând că unele sunt explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care aceşti tineri le au la dispoziţie pentru a se inspira şi a avea succes în viaţă.
Referitor la educaţie şi carieră, iniţiatorii analizei au constatat că tinerii din promoţia 2013 sunt mai puţin dispuşi să se confrunte în competiţii de admitere la studii superioare, dar sunt totuşi conştienţi de valoarea brandului personal pentru a reuşi în carieră.
Ei consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7 la sută), iar procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33 la sută, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5 la sută), proba scrisă (39,8 la sută, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7 la sută) şi interviul (21,6 la sută).
Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39 la sută), urmat de Cluj-Napoca (32,5 la sută) şi Iaşi (18,2 la sută).
"Aceşti tineri apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăţa şi au urmat cel puţin o dată o astfel de formă de instruire (53,57 la sută). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poa