Mai mult de 51.000 de apeluri au fost înregistrate la “Telefonul Copilului” în primele şase luni ale anului, anunţă asociaţia care a iniţiat proiectul în România. Principalele motive pentru care copiii sau părinţii au sunat sunt problemele de ordin psihologic, nevoia de comunicare şi neînţelegerile cu părinţii.
Cele peste 51.000 de apeluri înseamnă o creştere cu 23 la sută a cazurilor de abuz, iar în 2.600 de situaţii a fost necesară intervenţia autorităţilor, se arată într-un comunicat al asociaţiei “Telefonul Copilului”. Cifrele din primele şase luni sunt îngrijorătoare, fiind semnalate 1.100 de cazuri de abuz asupra copilului şi violenţă în familie, cele mai grave forme fiind molestarea fizică (34%), neglijarea (22%) şi abuzul emoţional (10%).
O creştere îngrijorătoare a fost înregistrată şi în cazul abuzului sexual asupra copilului, exploatării prin muncă, cerşetoriei şi traficului de minori. Au fost înregistrate în total 134 de astfel de situaţii, cu 42 la sută mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În 15,34% din apelurile înregistrate la numărul 116 111, părinţii au solicitat consiliere juridică pentru încredinţarea copilului, alocaţii şi indemnizaţii, pensie alimentară, menţinerea legăturilor personale, dreptul la vizită al părintelui care nu a obţinut încredinţarea copilului, ordonanţă preşedinţială, părăsirea ţării cu un minor, înregistrarea tardivă a naşterii precum şi drepturile copilului.
Cele mai multe plângeri au venit din Muntenia
Mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce priveşte cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural (38,03 la sută), alte 37,02 la sută dintre situaţii fiind din urban. În aproape un sfert dintre apeluri a fost solicitată confidenţialitatea.
Cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Muntenia (21,87%), urmată de Moldova (14,91%), Transilvania (11,64%), Bucu