Telefonul Copilului: 116 111 “Există tot mai mulţi copii în România privaţi de adăpost, hrană şi educaţie, iar acest fapt ne este prezentat în fiecare zi la celălalt capăt al firului”, spune Cătălina Florea, director la Asociaţia Telefonul Copilului
La Telefonul Copilului se aud tot mai des strigăte de ajutor din partea copiilor. Vrancea se află în topul judeţelor cu cele mai multe apeluri primite în prima jumătate a acestui an. Conform unui comunicat de presă al Asociaţiei Telefonului Copilului, în ceea ce priveşte repartizarea pe judeţe, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din judeţele Buzău, Constanţa, Iaşi, Teleorman, Olt, Vrancea, Valcea, Prahova, iar cele mai puţine au fost sesizate din judeţele Sălaj, Harghita, Tulcea, Alba, Covasna, Satu Mare, Bihor, Bistriţa-Năsăud. Astfel, în primele 6 luni ale anului în curs, 51.059 de apeluri au fost înregistrate la 116 111, dintre acestea 2.569 de cazuri au necesitat şi intervenţia instituţiilor abilitate pe de o parte, iar pe de altă parte consilierea şi monitorizarea continuă a specialiştilor Asociaţiei Telefonul Copilului. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2012, baza de date a Asociaţiei Telefonul Copilului arată o creştere de 23,21% a numărului cazurilor de abuz asupra copilului semnalate. “Linia telefonică gratuită destinată copiilor 116 111 reprezintă un mecanism important de monitorizare a problemelor cu care se confruntă aceştia, fiind singurul instrument pe care copiii îl au la dispoziţie pentru a se exprima în deplină confidenţialitate. Ceea ce este îngrijorător este faptul că există tot mai mulţi copii în România privaţi de adăpost, hrană şi educaţie, iar acest fapt ne este prezentat în fiecare zi la celălalt capăt al firului. Aşadar numărul tot mai mare al copiilor vulnerabili cu care comunicăm la telefonul copilului 116 111 reprezintă un fenomen pe care îl aducem cu transparenţă în atenţia