Produsele cosmetice din magazine, indiferent dacă sunt fabricate în UE sau importate, trebuie să respecte standarde de siguranţă mai stricte şi reguli pentru o informare mai bună a consumatorilor, printre care să fie notificate centralizat, a anunţat joi Comisia Europeană.
Începând de joi, produsele cosmetice din magazine, indiferent dacă sunt fabricate în UE sau importate din ţări terţe, trebuie să respecte în întregime Regulamentul privind produsele cosmetice, care asigură standarde de siguranţă mai stricte şi o informare mai bună a consumatorilor.
Cu peste 4 000 de producători de cosmetice, dintre care mulţi aflaţi printre liderii mondiali în acest sector, industria cosmeticelor este un atu major al UE în contextul globalizării economiei. Acest sector creează, direct şi indirect, peste 1,5 milioane de locuri de muncă.
Printre cele mai importante modificări introduse de Regulamentul privind produsele cosmetice adoptat de Consiliu şi de Parlament în 2009 se numără: consolidarea cerinţelor de siguranţă pentru produsele cosmetice, în sensul că producătorii trebuie să respecte anumite cerinţe la pregătirea unui raport privind siguranţa unui produs înainte de introducerea lui pe piaţă, şi introducerea noţiunii de "persoană responsabilă", astfel că pe piaţă pot fi introduse doar produsele cosmetice pentru care o persoană juridică sau fizică este desemnată în UE drept "persoană responsabilă". Noul regulament privind produsele cosmetice permite identificarea cu exactitate a persoanei responsabile şi precizează clar obligaţiile acesteia. În caz de inspecţie a autorităţilor naţionale de supraveghere a pieţei, persoana responsabilă trebuie să aibă dosarul cu informaţii despre produs disponibil şi actualizat, inclusiv evaluarea siguranţei produsului.
Totodată, fiecare producător va trebui să îşi notifice, o singură dată, produsul cosmetic introdus