Asociația Timișoara – Capitală Culturală Europeană a anunțat joi noul proiect de promovare a orașului în contextul candidaturii la titlul de Capitală Europeană a Culturii în anul 2021. Acesta vizează principalele evenimente culturale din anul 2013 și atragerea turiștilor și atenției publice atât din alte orașe ale României, cât și din străinătate.
Noul proiecte e susținut 100% de Primăria Timișoara prin Agenda Casei de Cultură și se bucură de fonduri de 400.000 de lei. Simona Neumann, directorul executiv al organizației Asociația Timișoara – Capitală Culturală Europeană a prezentat etapele care vor fi parcurse în cursa pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii. Astfel, noua legislaţie se află încă în dezbatere pentru anii de după 2020 ai concursului. Urmează ca în 2015 să se lanseze competiția în mod oficial pentru 2021. În octombrie 2015 va fi termenul limită de depunere a dosarului de candidatură iar pe tot parcursul anului 2014 se vor face evaluări. În anul 2017 se va anunţa oraşul câştigător.
“Prin acest proiect vrem sa rezolvăm problema vizibilității Timişoarei, să atragem turişti care să vină să vadă oraşul. Una dintre şansele pe care le avem e că pregătim candidatura la titlul de Capitală Culturală Europeană. Şansa e că toate instituțiile sunt parte a acestui demers. Urmează să ne facem cunoscuți și în străinătate”, a declarat Simona Neumann.
Evenimentele susținute de proiect sunt în primul rând cele culturale. “Am început cu TESZT, Street Delivery, Acces Art, Jazz TM. Urmează Plai, Simultan, Festivalul Baroc, Eurothalia, Festivalul de operă, operetă și balet. Acestea au fost alese pe criterii coform cărora sunt evenimente consacrate, mai puţin jazzul, pe care dorim să-l creştem. Festivalul inimilor va intra anul viitor in calendar“, a adăugat Neumann.
Noul proiect înseamnă și un program de afişaj constant outdoor în 40 de