Ingineri la Audi, directori la Opel în Germania, expaţi în America de Sud sau executivi în Maroc sau Rusia, românii din industria auto obţin posturi tot mai importante la nivel internaţional.
Spre exemplu, dacă în prima parte a anilor 2000 businessul Renault în România, indiferent dacă era vorba de uzina Dacia sau activitatea de marketing, era coordonat de un francez. În prezent, managementul grupului Renault din România este format 70% din directori locali, potrivit datelor companiei, şi mai mult, în 2011 Jerome Olive, directorul general al Dacia, discuta despre probabilitatea ca la conducerea companiei să revină un român. Printre cei mai noi numiţi pe o funcţie de conducere este Cornel Olendraru, 42 de ani, care a preluat din această lună conducerea Uzinei Mecanice şi şasiuri Dacia de la francezul Jacques Eudeline.
„În ultimii ani, Renault România a expatriat mai mulţi români, atât în Franţa, cât şi în alte ţări precum Maroc sau Rusia, unde colegii noştri au o contribuţie importantă la noile industrializări ale modelelor din gama M0 - Logan. Astfel, România este acum o sursă de know-how pentru alte ţări din Grupul Renault. În prezent în Franţa lucrează în expatriere sau în misiuni de lungă durată 26 de români, în Maroc 28, în Rusia zece, în Slovenia trei şi unu în Elveţia“, au declarat oficialii Automobile Dacia.
Andrei Filep, inginer, Audi Germania
Andrei Filep, 37 de ani, a absolvit Universitatea Politehnică din Timişoara, a studiat un an la Universitatea Tehnică din Munchen, iar lucrarea de diplomă a scris-o la Audi Sport, departamentul de competiţii de la Audi.
A început facultatea la Timişoara, Facultatea de Mecanică, după care secţia de Autovehicule Rutiere din anul III. Anul IV l-a făcut la München cu o bursă de studii, după care s-a întors în ţară, a repetat anul pentru că nu exista contract de recunoaştere a studiilor în