Noua pistă a Aeroportului a ajuns să coste peste 188 milioane de lei (fără TVA), după ce licitaţia a fost câştigată cu o ofertă de 137,8 milioane de lei. La preţul acesta se mai adugă şi costurile pentru exproprieri (încă nu s-a stabilit suma), precum şi cele pentru devierea Someşului, de peste 79,2 milioane de lei, scriu jurnalistii de la Ziua de Cluj.
Din 2011, cantitatea lucrărilor la noua pistă a aeroportului a tot crescut, fără ca cineva să simtă obligaţia de a justifica acestă situaţie. În vara anului 2012, la intervenţia presei, s-a explicat că era nevoie de forări suplimentare, din pricina umidităţii solului, astfel că preţul iniţial,propus în licitație, de 137, 8 milioane lei (fără TVA), trebuia majorat cu 20%. Forările au ajuns să coste 38,3 milioane de lei (în sensul acesta s-au semnat mai multe acte adiţionale), iar balul de abia acum începe. S-a ajuns la concluzia că, în forma în care a fost prevăzută în studiul de fezabilitate, pista de 2100 de metri nu putea funcţiona, astfel că s-au făcut o serie de modificări tehnice, care impun noi lucrări suplimentare.
Citeste mai mult pe Ziua de Cluj