*Acesta este punctul de vedere al ACoR Tulcea
Din perspectiva Filialei Tulcea a Asociaţiei Comunelor din România, OUG nr. 77/2013 nu doar că nu rezolvă problema blocajului posturilor din administraţia publică sau cea a bunei funcţionalităţi, dar, mai mult, îngreunează şi mai mult actul administrativ local.
Una dintre marile probleme în administraţia publică locală era generată de interdicţia de a putea angaja pe posturile vacante, potrivit prevederilor OUG nr. 63/2010, prin care era stabilit numărul maxim de posturi.
„Astfel, deși OUG nr. 63/2010 stabilea nr. maxim de posturi (ex: 29 pentru Luncavița), în timp au rămas 5 posturi care, nefiind unice, erau blocate. OUG nr. 77/2013, în loc să deblocheze aceste posturi vacante, le anulează. Iar în viitor, conform OUG nr. 77/2013, ce post îmi va rămâne vacant, cu excepția celor unice, va fi desființat, până la numărul maxim de 15 (tot pentru Luncavița). Practic, deși aveam nevoie de oameni, acum ne chinuim și să nu-i pierdem pe cei pe care îi avem, deoarece va fi desființat și postul prin vacantare. Abia ce va rămâne vacant după ce atingem numărul de 15 vom putea ține concurs pentru cel vacant și asta, culmea, cu avizul Guvernului? Unde este autonomia locală, descentralizarea, cea tot promisă în campaniile electorale?”, se întreabă preşedintele ACoR Tulcea, Ştefan Ilie.
Reporter: În aceste condiţii, care e modalitatea ideală de a rezolva problema posturilor în administrația locală?
Ştefan Ilie: Suntem de acord cu o limită a posturilor care sunt subvenționate de stat, însă nu putem fi de acord cu o limită a posturilor care sunt plătite din resursele proprii! Altfel, cum mai poate fi impulsionat primarul sau consiliul local să atragă fonduri locale, dacă noi nu putem angaja, din ce adunăm la local, oamenii care ne sunt necesari? Exemplu: cum mai poți dori să construiești școli, săli de sport, c