Curtea Constituţională a României a dejucat, încă o dată, planurile "puciştilor" din USL, de a pune stăpânire pe toate pârghiile puterii.
Amânarea cu un an a posibilităţii validării unui referendum doar cu un cvorum de 30% a dat societăţii civile şansa de a aprofunda "rezultatele" Comisiei Antonescu în revizuirea Constituţiei. Complotiştii din USL mizau tocmai pe o adoptare rapidă a proiectului de Lege Fundamentală propus de ei. Chiar dacă sila de politică, vacanţa sau grijile zilnice ar fi potenţat o prezenţă slabă la vot, cvorumul s-ar fi realizat, iar nucleul dur al alegătorilor USL-işti ar fi asigurat procentul de 50% plus un vot, necesar intrării în vigoare a noii Constituţii. Decizia CCR a încurcat socotelile USL care, după eşecul puciului parlamentar din vara anului trecut, urmărea o acoperire "legală" pentru trecerea tuturor instrumentelor de control social în propriile mâini. Deruta generată de această decizie s-a vădit în propunerea vicepremierului L. Dragnea de a lungi la trei zile durata referendumului care - dacă s-ar desfăşura în toamnă - ar fi valabil după regula cvorumului de 50% + 1 vot. D-l Dragnea susţinea, desigur, că graba validării noii Constituţii s-a datorat necesităţii implementării rapide a regionalizării şi, în consecinţă, a accesării mai facile a fondurilor de dezvoltare UE. După "lecţia" primită în 2012 de la UE, SUA şi alte organizaţii internaţionale (care, astfel, au stopat desfăşurarea "puciului"), principalii lideri USL, V. Ponta, C. Antonescu şi D. Voiculescu, au acceptat, de nevoie, amânarea cu un an a referendumului în cauză.
Amânarea dă însă cetăţenilor posibilitatea examinării mai atente a proiectului de Constituţie realizat de Comisia de revizuire condusă de Crin Antonescu. Motivele, dar şi modul în care s-a produs revizuirea pot apărea astfel cu claritate maximă. Argumentul "sentimental" că prin noua C