Una dintre cele mai mari probleme ale celor care locuiesc la bloc o reprezintă locurile de parcare. Proprietarii de case care au şi ceva loc sunt fericiţi, astfel, că pot avea garaj personal, subteran sau suprateran, dar plătesc sume consistente pentru asta.
“Garajul subteran al unei case, pentru o singură maşină, creşte preţul de construcţie cu aproximativ 7-10%”, a spus pentru RTV.NET, Ciprian Ana, administratorul firmei Policons Group SRL. Garajul va avea dimensiuni de aproximativ 5 metri pe 3 metri.
“Este recomandat ca pe latura scurtă sau lungă a garajului să fie lăsat un spaţiu de cel puţin 90 de centimetri, pentru amplasarea unor dulapuri destinate depozitării diferitelor obiecte, precum şi spaţiu suficient pentru coborârea pasagerilor”, a spus pentru RTV.NET, Lucian Bolcas, administratorul site-ului constructii.ro. Fundaţia casei va fi modificată, iar locul garajului va trebui săpat cu utilaje speciale. Acesta este unul dintre motivele pentru care garajul subteran este mai scump.
Hidroizolarea garajului
“Garajul va fi construit din beton suficient de gros pentru a nu se prăbuşi. Betonul va trebui armat cu fier-beton într-o cantitate mai mare”, a precizat Ciprian Ana.
Cei 10% din preţul casei vor fi cheltuiţi şi cu izolarea garajului. “Paharul de beton, pentru a se evita apariţia igrasiei, va trebui hidroizolat. Hidroizolarea se va face cu membrană bituminoasă”, a specificat Ciprian Ana.
Peste stratul de membrană bituminoasă, care este folosită cu succes şi pentru hidroizolarea acoperişurilor blocurilor, se va aplica un strat de polistiren expandat. După ce stratul de polistiren a fost aplicat pe pereţii viitorului garaj, Ciprian Ana spune că cel mai indicat este să se construiască şi un perete de căramidă. “Zidurile din căramidă vor constitui pereţii garajului. Cărămida, de asemenea, va trebui tencuită”, a amintit Ciprian A