Examenele de admitere trebuie reintroduse, pentru ca liceele si facultatile trebuie sa fie populate cu elevi care isi doresc cu adevarat sa le urmeze, nu ajung acolo din intamplare, declara profesorul Mihai Surdu, care mai sustine ca un liceu nu trebuie sa ofere olimpici, ci sa construiasca personalitati si sa modeleze caractere.
Director adjunct la Colegiul National "Mihai Viteazul" (CNMV) din Capitala, unde 249 din cei 250 candidati au promovat in acest an bacalaureatul si aproape jumatate au avut o medie generala de peste 9,00, prof. Mihai Surdu isi argumenteaza propunerea de a se reintroduce examenele de admitere.
"Evident, scaderea presiunii pe evaluarea nationala si bacalaureat si, implicit, a coruptiei in sistem, motivarea elevilor buni, readucerea reperelor pe adevarata scara de valori se regaseste in acest examen de admitere, atat la liceu, cat si la facultate.
Romania nu este inca pregatita pentru admiteri pe dosare, precum se intampla in alte tari, dimpotriva, are traditia acestor examene", a declarat acesta pentru Ziare.com
Mai mult, prof. Surdu subliniaza faptul ca "un examen il motiveaza suficient pe candidat si ii pune in fata o alegere responsabila, ii da un sentiment al propriei valori, deoarece examenul este unic, la alegerea lui, nu a unui calculator".
"Astfel, elevul devine constient de locul sau si atat liceele, cat si facultatile se vor popula cu oameni care au dorit sa fie acolo, nu au ajuns din intamplare.
In liceu, sistemul de admitere fara examen, bazat pe niste note luate oarecum aleator in scoala gimnaziala, duce, uneori, la esec scolar, deoarece asteptarile, de multe ori false, ale elevilor si, mai ales, ale parintilor lor, se lovesc de realitatea dura din liceele de elita. Care licee sunt obligate, intr-un feed-back pozitiv, sa isi coboare standardele, pentru a ajung