Nu mi-a plăcut Man of Steel, Superman III. Personaj rudimentar dramaturgic, plictisitor, simplist - nu simplitatea de pictură naivă a Supermanului interpretat de Chrisopher Reeve - prea multă cafteală pe computer, în aer, pe apă şi la sol. Net inferior altor filme cu supereroi ca The Dark Knight, The Avengers, Dredd sau The Dark Knight Rises deşi celălalt Christopher, Nolan, e prezent pe generic ca scenarist. Tânărul şi talentatul critic Andrei Şendrea are însă o părere sensibil diferită şi e interesant să vedem cum şi-o susţine. Finalmente, fanii vor decide. (Cristian Tudor Popescu)
Superman: Christopher, Christopher şi Christos
Încă din titlu, realizatorii ultimul Superman vor să transmită că nu s-au limitat la o simplă reîncarnare a tipologiei lăsate moştenire de Cristopher Reeve. Realizatorii şi nu doar regizorul, pentru că, pe lângă Zack Snyder, regizor de filme atipice cu supereroi, o importantă contribuţie în Man of steel o are Cristopher Nolan, producătorul şi unul din scenariştii filmului.
Fără a nega importanţa regizorului, Zack Snyder pare să aplice reţeta de rebranding a supereroilor verificată de Nolan în trilogia Dark Knight. De la rebotezare la schimbarea costumului şi culminând cu un soi de realism al genului cu supereroi, care pune accentul pe tehnologie şi explicaţia ştiinţifică a existenţei şi a superputerilor personajului principal şi pe adâncimea lui psihologică (în contra ideii comune că supereroii îşi vor îndeplini rolul indiferent de situaţie, dar care îi vine mănuşă lui Zack Snyder, regizorul The Watchmen, singurul film în care câteva milioane de oameni sunt ucişi chiar de către supereroii care ar trebui să îi protejeze). La această reţetă trebuie adăugată preferinţa lui Christopher Nolan pentru conotativ, trimiteri culturale şi, în general, acel gen de cinema care ascunde informaţii în planul secund.
Aşadar, nu