Relu Fenechiu a fost condamnat, vineri, la 5 ani de inchisoare de magistratii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in dosarul Transformatorul. Fostul ministru al Tranporturilor a avut un mandat plin de provocari si polemici, legate de privatizarea CFR Marfa, deblocarea fondurilor europene si impunerea unor manageri privati la companiile de stat.
El a ocupat fotoliul la Transporturi in decembrie 2012, odata cu formarea Guvernului USL.
Relu Fenechiu, condamnat la cinci ani de inchisoare - pedeapsa e cu executare
Inca de atunci, "piatra de moara" pentru Relu Fenechiu a fost privatizarea CFR Marfa, acesta declarand in repetate randuri ca de rezultatul procesului depinde soarta sa in fruntea Ministerului.
Fenechiu isi da demisia daca CFR Marfa nu se privatizeaza - cu o conditie!
Insa vanzarea companiei de stat a inceput cu stangul, dupa ce dosarele celor trei candidati au fost respinse, pe 15 mai, MT motivand ca sunt incomplete. Procesul s-a reluat in urmatoarea zi, cu un nou termen de depunere a documentatiei, dar si cu scaderea cifrei de afaceri a investitorilor, de la 30 la 20 milioane de euro.
Fenechiu reia privatizarea CFR Marfa - care sunt schimbarile si noul termen
Ulterior, pe 6 iunie, a fost anuntata retragerea din cursa a americanilor de la OmniTrax, pe motiv ca plicul lor nu continea oferta neangajata. Ei au contestat decizia Ministerului, sustinand ca nu au avut timp suficient sa faca o verificare compela a situatiei CFR Marfa, insa aceasta a fost respinsa.
Privatizare CFR Marfa: Dosarul OmniTRAX, respins. Vezi cine a ramas in cursa (Video)
Apoi, pe 19 iunie, si Asocierea Transferoviar - Donau Finanz s-a retras din cursa, invocand aceleasi motive ca si OmniTrax, astfel ca GFR, condusa de omul de afaceri Gruia Stoica, ramasese singurul competitor. In final,