Începând de ieri, la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor s-au făcut două schimbări majore. Având în vedere intrarea în vigoare a modificării Legii 213 privind actele de stare civilă, toate primăriile – reşedinţă de judeţ din ţară sunt competente să soluţioneze cereri de transcriere pentru cetăţenii români care nu au avut niciodată domiciliul în ţară sau pentru cei care au redobândit cetăţenia.
La nivelul Serviciului de Stare civilă a municipiului Iaşi s-au luat măsuri prin suplimentarea numărului de personal de la compartimentul „transcrieri”. „Dacă anul trecut aveam un funcţionar, acum avem trei. De asemenea, s-a înfiinţat un birou special amenajat de preluare a cererilor pentru cei care redobândesc cetăţenia. Este vorba despre cei care anul trecut depuneau cererea la Sector 1 Bucureşti. Iaşul fiind oraş de graniţă, cu siguranţă vom înregistra un număr foarte mare de cereri. Un aspect foarte important este accesul cetăţenilor la biroul de depuneri cereri pentru astfel de solicitări”, a precizat Marius Bodoga, şeful Direcţiei Locale de Evidenţă a Persoanelor (DLEP) Iaşi. Solicitările acestor documente se fac numai în baza programărilor on-line, aplicaţie ce se găseşte pe site-ul www.dlep-iasi.ro.
În mai puţin de 24 de ore de la intrarea în vigoare a legii menţionate au fost făcute 650 de programări. Potrivit reprezentanţilor instituţiei, dacă nu s-ar fi luat aceste măsuri, toţi aceşti cetăţeni ar fi trebuit să se înghesuie la sediul DLEP Iaşi. Pe de altă parte, la nivelul Serviciului de Evidenţă a Persoanelor a fost extinsă aplicaţia de programare on-line. De la două birouri a mai fost creat un al treilea, distinct, la care se poate depune cererea în vederea obţinerii unui act de identitate românesc.
sursa: Ziarulevenimentul.ro
Citește și: Circuit închis pentru Morga Spitalului Echipamente medicale înnoite la Spitalul Municip