Majoritatea publisherilor si regiilor online din Romania au inregistrat in 2012 pierderi sau profit in scadere fata de anul precedent, subliniind inca o data reducerea fondurilor alocate publicitatii online pe site-urile autohtone, in favoarea Google si Facebook. Afla rezultatele unor jucatori precum Mediafax Group, Goldbach Audience sau ThinkDigital.
Mediafax Group a inregistrat in 2012 o cifra neta de afaceri de 20 mil. euro, la profit net de 490.000 de euro. Mediafax Group este una dintre putinele companii care a inregistrat evolutie de la an la an, in 2011 inregistrand afaceri de 16,1 mil. euro si profit de 19.000 euro. In 2010 grupul genera o cifra de afaceri de 547.000 euro la pierderi de 415.000 euro.
Regia Goldbach Audience, fosta ArboInteractive a inregistrat afaceri nete de 1,8 mil. euro si a pierdut 390.000 de euro. Veniturile companiei au scazut anul trecut cu 38% fata de 2011, in timp ce pierderile s-au adancit de la 217.000 euro in 2011.
Goldbach Media a inregistrat o pierdere de 148.000 de euro.
Mediacafe, companie care reprezinta in exclusivitate vanzarile Yahoo pe piata locala, a realizat in 2012 afaceri de 2,5 mil. euro si a pierdut 15.000 de euro. Desi veniturile au crescut sensibil in 2012, de la 2,3mil. euro in 2011 la 2,5 mil. euro in 2012, compania a trecut pe pierdere.
In 2011, Mediacafe a generat un profit de 243.000 de euro.
InternetCorp a generat afaceri de 1,6 mil. euro in 2012, in scadere de la 2,2 mil. euro in 2011. Compania a pierdut anul trecut 255.000 de euro, mai mari decat pierderile de 160.000 de euro inregistrate in 2011.
Agentia digitala ThinkDigital a generat in 2012 o cifra de afaceri de 616.000 de euro, inregistrand pierderi de 8.900 de euro. Compania si-a dublat veniturile in 2012, dar a trecut pe pierdere de la profitul minim inregistrat in 2011, de circa 5.000 de euro. @N