Companiei Naţionale Căile Ferate Române SA (CFR), subordonată Ministerului Transporturilor, i-a venit nota de plată după ce s-a ambiţionat, inexplicabil, să atribuie un contract în valoare de 300 de milioane de euro unei asocieri de firme a cărei ofertă la licitaţia aferentă, desfăşurată în 2011, a fost apreciată în mai multe rânduri drept inadmisibilă atât de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cât şi de către Curtea de Apel Bucureşti (CAB).
Contractul priveşte lucrări de modernizare a liniei de cale ferată Vinţu de Jos-Simeria (44 kilometri lungime) în vederea creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor la 160 de kilometri la oră şi este finanţat, în proporţie de 85% din fonduri de coeziune ale Uniunii Europene.
O decizie de zilele trecute a Curţii de Apel Bucureşti (CAB) obligă compania să reevalueze oferta asocierii conduse de firma Swietelsky după ce a respins-o drept necâştigătoare.
CAB mai obligă CFR SA să pună în aplicare decizii anterioare ale aceleaşi instanţe ce stabileau că oferta asocierii conduse de FCC, este inadmisibilă. Decizia vine la două săptămâni după ce CFR SA a semnat chiar şi contratul de execuţie a lucrărilor cu FCC. Graba semnării acestui contract în condiţiile la care pe rolul CAB existau la acel moment două dosare privind licitaţia este, iarăşi, de neînţeles. Aceasta cu atât mai mult cu cât cel puţin două decizii anterioare ale CAB dădeau dreptate asocierii conduse de Swietelsky.
Decizia emisă zilele trecute de către CAB ”obligă autoritatea contractantă să reevaluze oferta depusă de asocierea FCC Construccion S.A.-Alpine Bau GmBH-Azvi S.A.-S.C. Straco Grup S.R.L. de la etapa evaluării admisibilităţii acesteia cu respectarea Deciziilor CNSC nr. 2526/C4/2535/01.08.2012 şi nr. 4641/C4/5130/17.12.2012 şi a Deciziilor civile nr. 3371/01.10.2012 şi 346/28.01.2013 pronunţate de CAB”. În deciziile in