Cei trei constructori care lucrează pe drumul suspinelor DN 18 au scăpat de reziliere. Mai mult, societăţile comerciale au semnat acte adiţionale la contract cu CNADR, prin care au fost alocate resurse financiare pentru continuarea lucrărilor de reabilitare a drumului naţional.
Târâş-grâpiş, începe în sfârşit reabilitarea DN 18, după o perioadă cu zero alocări de la buget şi după ce doi constructori, Aktor şi Shapir, au stat cu „securea rezilierii” deasupra contractelor. După vizita de săptămâna trecută a ministerului Şova au urmat discuţii şi negocieri, iar în final s-a decis: nu se reziliază niciun contract. Constructorii au semnat acte adiţionale la contract cu CNADR, prin care au fost alocate resurse financiare pentru continuarea lucrărilor de reabilitare a drumului naţional.
Pe sectorul Sighetu Marmaţiei-Moisei, firma „regelui Umbrărescu”, care a câştigat licitaţia, a efectuat lucrări din fonduri proprii, urmând ca valoarea lucrărilor să fie achitate de către Guvern, în primul semestru al anului viitor.
Pe acest tronson (în lungime de 61,84 km), 70% din lucrări sunt realizate. Cei 350 de angajaţi lucrau cu 70 de utilaje şi 110 camioane pe Dealul Hera, la Petrova, Moisei şi Vişeu de Sus, la consolidarea celor nouă poduri amplasate pe tronson, dar şi la construcţia a două poduri care pun în siguranţă drumul naţional, respectiv la infrastructura de sprijin (zid de sprijin, betonare şanţuri, refacerea culeelor la poduri şi podeţe, asigurarea pantei de cădere la poduri şi podeţe, relocarea unor utilităţi). Lucrările executate pe acest tronson sunt de calitate, fiind verificate de firma de consultanţă. De la Sighetu Marmaţiei până la intrarea în Vişeu de Sus, vehiculele se deplasează pe un drum naţional modernizat.
Pe tronsonul Moisei-Iacobeni, contractul adiţional semnat la sfârşitul lunii trecute pr