> Pe durata celor 10 ani, de la transferarea CET în administrarea Consiliului Local şi până în prezent, pierderile s-au acumulat, ajungând la 140 de milioane de lei > La data deschiderii insolvenţei, numai nivelul penalităţilor achitate de firma de termoficare însuma circa 220.000 de lei pe săptămână
Procedura de insolvenţă a „Termica” ar putea să se întindă chiar şi pe durata a 2-3 ani, obiectivul dezirabil fiind satisfacerea creditorilor, respectiv recuperarea creanţelor pe care aceştia le au la societatea comercială suceveană de termoficare, precum şi plata salariilor compensatorii ale concediaţilor colectiv, a opinat directorul general al firmei de termoficare sucevene, Ovidiu Dumitrescu. Acesta arată că, pe lângă cele menţionate, se va aplica un program de reorganizare, care vizează orice măsură de echilibrare a veniturilor cu cheltuielile, dar şi identificarea şi crearea unei noi surse de venituri care, pe lângă garantarea funcţionării curente, să permită şi plata creditorilor. Un rol determinant în declanşarea procedurii de insolvenţă l-a avut blocarea conturilor „Termica” de către furnizorul de cărbune Unicom Holding. Compania în cauză a recurs la această măsură de executare silită paralizând, practic, activitatea firmei sucevene de termoficare, în vederea recuperării unei sume de 25 de milioane de lei, din totalul iniţial de 57 de milioane de lei datorat de „Termica”. Operatorul din Lunca Sucevei este dator la societatea de utilităţi comunale ACET Suceava, pentru apa industrială furnizată de aceasta trebuind achitate circa 13 milioane de lei. Debite restante de 2,5 milioane de lei se înregistrează la SNCFR „Marfă”, pentru transportul cărbunelui folosit în iarnă în Centrala Electrică de Termoficare, alte datorii trebuind a fi onorate contra facturii de gaze naturale emise de E.On Gaz, dar şi către alţi furnizori şi la bugetul consolidat al statului