Din cauza unor dispute privind punera în aplicare a unor acte legislative si contracte comerciale, România riscă să plătească săptămâna viitoare daune de peste 10 milioane de euro si să piardă alte câteva sute de milioane de euro deoarece activitatea Registrului internațional de nave al României este blocată.
Vă prezentăm în continuare toate datele privind scandalul creat pe marginea funcţionării Registrul internațional de nave al României, aşa cum ni le-a prezentat conf.univ.dr. Stelian Cojocaru, președintele Asociației Colegiului Nautic Român şi consilier onorific în Ministerul Transporturilor:
Cum a debutat Proiectul RIN – ”Registrul internațional al navelor
Registrul internațional de nave al României a fost creeat de guvernul Victor Ponta în august 2012, prin ordonanța guvernului nr.19, în ideea populării acestuia cu nave străine, registrul național fiind gol de mai bine de 15 ani. Gândul marinarilor români fuge automat la sutele de nave care, înmatriculate în acest registru, vor purta pavilionul român, aducându-le nu doar mândrie profesională, dar și condiții de muncă mai stabile, în perspectiva aproape pierdută a unui contract colectiv de muncă.
O știm cu toții, odată cu pierderea flotei, marinarii români au devenit mercenari în adevăratul sens al cuvântului, fiind lipsiți de orice fel de protecție oferită de pavilionul lor național. În ultimii 15-20 de ani, marinarii români, cu unele excepții, navighează cu contracte pe voiaj, adică sunt nu numai mercenari eterni, dar și șomeri eterni, căci a doua zi după sosirea din voiaj încep goana după un nou contract. Dintre toți românii, constănțenii știu cel mai bine faptul că nu pierderea flotei naționale i-a afectat cel mai mult, ci dispariția bruscă a infrastructurii acesteia, așa-numitul cluster maritim.
Ordonanța Guvernului 19/2012 a pus prima cărămidă la reclădirea instit