Ateliere auto, firme de construcţii, restaurante, „laboratoare“ de pâine sau prăjituri şi saloane de înfrumuseţare, sunt doar câteva dintre businessurile pe care au „pariat“ tinerii ce au înfiinţat din 2011 şi până în prezent aproape 8.800 de SRL-D-uri (afacere de la zero pentru tinerii debutanţi în afaceri).
Începând cu anul 2011, guvernul a lansat un program de sprijinire a micilor antreprenori, prin care acordă o finanţare nerambursabilă de până la 10.000 de euro persoanelor cu vârste de sub 35 de ani care vor să îşi deschidă o afacere, cu obligaţia ca noul business să creeze cel puţin două locuri de muncă.
Cel mai atractiv model de afaceri pentru tinerii din România este atelierul de întreţinere şi reparare a autovehiculelor, aproape 480 de SRL-D-uri având această activitate (adică circa 5,5% din numărul total de afaceri debutante înfiinţate până în luna iunie a acestui an).
„Cred că cei mai mulţi au ales să îşi deschidă ateliere auto pentru că businessul se pretează sumei, nu prea mari de altfel, pe care o primesc de la stat. În plus, unul dintre motive ar putea fi şi posibilitatea de a adera la o reţea integrată, de a deschide o franciză, practic, ei sunt nişte aderenţi la brandurile pe care le pot reprezenta. Şi mai sunt şi cazuri în care o astfel de afacere este facilitată de spaţiul pe care îl deţin tinerii, dacă locuiesc la casă“, spune profesorul Dumitru Miron, decanul Facultăţii de Relaţii Economice Internaţionale din cadrul Academiei de Studii Economice.
Practic, cei care îşi deschid mici ateliere pot solicita marilor companii de întreţinere a autovehiculelor dreptul de a opera sub brandul acestora, în sistem de franciză (plătind periodic o sumă stabilită anterior prin contract).
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziaru