Direcţiile judeţene ale finanţelor publice vor fi desfiinţate, iar în locul lor se vor înfiinţa direcţii regionale ale finanţelor publice, instituţii publice cu personalitate juridică, a căror arie de competenţă va corespunde celor 8 regiuni de dezvoltare ale României.
Ţinând cont de faptul că nu vor mai exista 42 de structuri la nivel naţional, ci doar 8, este posibil ca pe viitor procedurile fiscale să fie îngreunate. Totodată, nu ar fi exclus ca după reorganizarea Fiscului activitatea contribuabililor să fie dată peste cap. După cum se cunoaşte, procesul de reformare a ANAF a început recent, un act normativ în acest sens intrând în vigoare la începutul lunii iulie, respectiv OUG nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii de administrare fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Printre cele mai importante modificări operate de actul normativ se numără desfiinţarea direcţiilor generale judeţene a finanţelor publice.
Cum va fi afectat
contribuabilul
În locul acestora, în subordinea ANAF se vor înfiinţa direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, instituţii publice cu personalitate juridică, a căror arie de competenţă va corespunde regiunilor de dezvoltare. Practic, după cum se precizează în documentul citat, noile direcţii regionale se vor înfiinţa prin transformarea direcţiilor generale a finanţelor publice dintr-un judeţ, prin fuziunea prin absorbţie a celorlalte direcţii generale judeţene ale finanţelor publice din aria de competenţă. Acest lucru înseamnă că nu vor mai exista 42 de structuri la nivel naţional, ci doar 8, în funcţie de regiunile de dezvoltare ale României. Potrivit Ministerului Finanţelor Publice, “abordarea structurii regionale are ca principal obiectiv îmbunătăţirea performanţei operaţionale a ANAF şi diminuarea costului colectării, î