La o săptămână de la accidentul zborului Asiana 214 la San Francisco, epava avionului a fost mutată de pe pistă şi depozitată într-o zonă separată a aeroportului.
Accidentul s-a soldat cu moartea a trei adolescente şi rănirea a peste 180 de pasageri.
Primele concluzii ale anchetei arată că o serie de erori au dus la prăbuşirea aeronavei.
Avionul zbura la o altitudine prea joasă şi cu o viteză prea mică în momentul apropierii de golful San Francisco. Piloţii nu au început să discute despre viteza prea mică a avionului decât în ultimele secunde dinaintea accidentului, au anunţat joi autorităţile americane.
Piloţii au încercat să accelereze, dar era deja prea târziu, iar coada avionului a lovit violent pista.
Prima decizie a piloţilor, imediat după prăbuşire, a fost să nu se evacueze avionul.
Imediat după producerea accidentului, "piloţii au cerut personalului de zbor să nu înceapă evacuarea. Aceştia erau în contact cu turnul de control", a declarat Deborah Hersman, în cadrul unei conferinţe de presă.
Instructorul care se ocupa de formarea pilotului avionului Boeing 777 al Asiana Airlines tocmai îşi obţinuse licenţa, a dezvăluit compania sud-coreeană. Lee Jung-min, un pilot foarte experimentat, primise licenţa de instructor cu doar o lună înaintea accidentului, potrivit Asiana.
El era desemnat să îl formeze pe colegul său, Lee Kang-kuk, pentru care aceasta era prima aterizare la San Francisco cu acest tip de aeronavă.
Autorităţile sud-coreene au dezvăluit că Lee Kang-kuk, căpitanul în vârstă de 46 de ani, nu navigase decât 43 de ore pe un Boeing 777-200, unul dintre cele mai mari avioane din lume.
El "era la prima sa experienţă operaţională pe un 777", a declarat Deborah Hersman, preşedinta Agenţiei americane pentru securitatea transporturilor, NTSB.
Pilotul şi copilotul său nu au folosit aparatele d