Produsele cosmetice comercializate în magazine trebuie să respecte de joi standarde mai stricte de siguranţă şi să nu mai conţină reclame înşelătoare, odată cu intrarea în vigoare a Regulamentului UE privind produsele cosmetice, informează un comunicat al Reprezentanţei in România a Comisiei Europene
“Fie că este vorba de articole pe care le folosim zilnic, precum pasta de dinţi, fie de un nou ruj sau o loţiune după ras, consumatorii vor beneficia de acum de o protecţie sporită şi de informaţii mai clare despre cosmeticele pe care le cumpără. Noile norme înlesnesc şi aplicarea legii, ceea ce va aduce mai multă încredere în produsele achiziţionate”, a declarat comisarul european pentru Protecţia Consumatorilor, Neven Mimica, citat în acest comunicat.
Printre cele mai importante modificări introduse de Regulamentul privind produsele cosmetice adoptat de Consiliu şi de Parlament în 2009 se află consolidarea cerinţelor de siguranţă pentru produsele cosmetice. Începând cu data de aplicare a noilor norme, producătorii trebuie să respecte anumite cerinţe la pregătirea unui raport privind siguranţa unui produs înainte de introducerea lui pe piaţă.
De asemenea, pe piaţă pot fi introduse doar produsele cosmetice pentru care o persoană juridică sau fizică este desemnată în UE drept “persoană responsabilă”. Noul regulament privind produsele cosmetice permite identificarea cu exactitate a persoanei responsabile şi precizează clar obligaţiile acesteia. În caz de inspecţie a autorităţilor naţionale de supraveghere a pieţei, persoana responsabilă trebuie să aibă dosarul cu informaţii despre produs disponibil şi actualizat, şi să includă şi o evaluare privind siguranţa acestuia.
În acelaşi timp, va exista un sistem de notificare centralizată a tuturor produselor cosmetice introduse pe piaţa UE. Producătorul nu va trebui să îşi notifice produsul decât o s