Peşterile, mai importante ca litoralul pentru politica de promovare a turismului
După ce, pe vremea mandatului Elenei Udrea, litoralul a fost complet ignorat de către autorităţile din turism, riviera românească a intrat din nou în conul din umbră, de această dată pe mandatul ministrului Maria Grapini. Ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism susţine că România are nevoie de câte un brand subsectorial pentru direcţiile strategice de turism, fără însă ca vreunul din acestea să includă litoralul românesc. „Cred că este insuficient să ai o grafică şi un brand sectorial dacă nu te duci cu sugerarea celui care vrea să cumpere serviciul sau produsul, la ceea ce îi oferi. De aceea am spus că cele şase direcţii strategice pe care le-am ales – turismul de sănătate-balnear, turismul cultural, turismul istoric, ecoturism, agroturism –, la toate acestea ne trebuie un brand. Un brand subsectorial, în care să ştim ce promovăm. Dacă promovăm ecoturismul, să avem un brand pentru ecoturism şi toate localităţile, toate delimitările pe care le avem pe ecoturism să fie foarte bine branduite şi cunoscute“, a declarat Maria Grapini.
În ciuda eforturilor hotelierilor constănţeni şi a autorităţilor locale în promovarea litoralului, se pare că staţiunile de la malul mării vor apărea în reclamele destinaţiilor turistice dar ca resort balnear dacă, bineînţeles, dispun de aşa ceva. Mai mult, ministrul Turismului susţine promovarea circuitelor turistice tematice. „Vrem să promovăm circuite de trasee. Lucrăm acum la circuitul peşterilor. România are peşteri extraordinare, care sunt prea puţin cunoscute. Circuitul peşterilor, circuitul salinelor, avem foarte multe saline: Slănic Prahova, Praid, Slănic Moldova. Şi atunci ne-am gândit să facem un circuit al salinelor, pentru că sunt doritori. E turism de nişă, evident. Circuitul castelelor, în