Produsele cosmetice din magazine, indiferent dacă sunt fabricate în U.E. sau sunt importate din spaţiul extra-comunitar, trebuie să respecte standarde de siguranţă mai stricte şi reguli pentru o informare mai bună a consumatorilor, printre care să fie notificate centralizat.
Produsele cosmetice din magazine, indiferent dacă sunt fabricate în U.E. sau sunt importate din ţări terţe, trebuie să respecte în întregime Regulamentul privind produsele cosmetice, care asigură standarde de siguranţă mai stricte şi o informare mai bună a consumatorilor, anunţă Comisia Europeană, citată de Mediafax. Iar produse cosmetice nu înseamnă numai produse de machiaj, parfumuri şi loţiuni după ras, ci şi produsele de protecţie solară, de curăţare şi pasta de dinţi.
De exemplu, coloranţii, conservanţii şi filtrele UV, inclusiv cele care sunt nanomateriale, din produsele cosmetice trebuie, de acum, să fie autorizate în mod explicit. Produsele care conţin nanomateriale nerestricţionate de Regulamentul privind produsele cosmetice vor fi supuse unei evaluări complete de siguranţă, la nivelul U.E., în cazul în care Comisia are suspiciuni în privinţa lor. Nanomaterialele vor trebui indicate în lista de ingrediente de pe etichetă folosindu-se cuvântul “nano” între paranteze după denumirea substanţei: de exemplu, “dioxid de titan (nano)”.
În plus, a fost adoptat un nou regulament al Comisiei care stabileşte criterii comune pentru declaraţiile referitoare la produsele cosmetice. Astfel, producătorii care doresc să includă o declaraţie pe produsele lor, de exemplu “eficienţă timp de 48 de ore” pentru deodorante, vor trebui să îndeplinească şase criterii comune: conformitate juridică, veridicitate, elemente probatorii, onestitate, echitate şi alegere în cunoştinţă de cauză. Pe baza acestor criterii, autorităţile naţionale competente vor fi în