Sindicatele din transporturi feroviare vor picheta, începând de astăzi şi până pe 18 iulie, între orele 10.00 şi 13.00, sediul Ministerului Finanţelor Publice (MFP), pentru a atrage atenţia autorităţilor asupra situaţiei absolut dramatice în care se află acest sector. Potrivit liderilor de sindicat, în cazul în care guvernanţii nu vor lua nici o măsură urgentă de sprijin după acest pichet ceferiştii vor organiza un mare miting de protest în Capitală, urmat, posibil, de o grevă generală.
Ceferiştii cer Guvernului să aloce de urgenţă fondurile necesare bunei desfăşurări a activităţii pe calea ferată, respectiv banii pentru reparaţiile la infrastructură şi subvenţia la nivel corespunzător pentru CFR Călători, ne-a declarat Gheorghe Frăţica, preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial. El a atras atenţia că în acest an nu s-a efectuat nici o lucrare de reparaţie a infrastructurii feroviare, nici măcar în zonele cu pericol, deşi ne aflăm la mijlocul lunii iulie. O explicaţie ar fi aceea că nici până la această oră, companiile feroviare nu au aprobate bugetele de venituri şi cheltuieli pentru 2013.
De altfel, tăierea fondurilor pentru infrastructură a devenit “politică de stat” începând cu 2008, fondurile de la buget pentru reparaţii şi întreţinere fiind diminuate de la an la an, cu consecinţele de rigoare, iar fonduri europene nu s-au accesat. Potrivit unor foşti oficiali din Ministerul Transporturilor, în ultimii ani statul a alocat doar între 5 şi 10% pe an din necesarul de fonduri pentru reparaţii şi întreţinere. În această situaţie, pentru a preveni eventuale accidente, CFR SA nu a avut altă opţiune decât să impună nenumărate restricţii de viteză. S-a ajuns, astfel, ca trenurile să circule cu o viteză medie de 40 km/h, din cauza restricţiilor impuse de starea liniilor şi a macazelor.
Cât priveşte disponibilizările anunţate în cele trei companii ferov