După destituirea lui Relu Fenechiu din funcția de ministru al Transporturilor, premierul Victor Ponta, care a preluat interimatul, ar trebui să clarifice procesul de privatizare a CFR Marfă și de ce au fost destituiți managerii privați din companiile aflate în subordinea acestei instituții, apreciază europarlamentarul Theodor Stolojan. Sursa: Niculae Dirdiiac
Privatizarea CFR Marfă reprezintă unul dintre obiectivele îndeplinite cu succes de Relu Fenechiu ca ministru al Transporturilor, potrivit unui comunicat remis de instituție, după ce liberalul a demisionat, ca urmare a condamnării sale în dosarul Transformatorul.
"Privatizarea CFR Marfă, un obiectiv prioritar şi esenţial pentru România, un proces finalizat în termenul asumat cu FMI – obiectiv care dă României posibilitatea încheierii unui nou acord cu FMI. Tot în această perioadă, datoria CFR Marfă faţa de CFR SA s-a diminuat cu 654 milioane lei, soldul la data de 13.06.2013 fiind de 102 milioane lei", se arată în documentul citat.
Numai că, până acum, nu s-a semnat contractul de privatizare, în forma finală, iar statul nu a încasat suma oferită de Grup Feroviar Român, controlat de Gruia Stoica, pentru preluarea CFR Marfă.
''Premierul Victor Ponta, ministru interimar al Transporturilor, trebuie să clarifice pentru opinia publică procesul de privatizare a CFR Marfă, lăsat în ceaţă totală de către fostul ministru, Relu Fenechiu, pe care acum domnul Ponta şi domnul Crin Antonescu îl laudă ca fiind un ministru foarte competent'', a declarat europarlamentarul democrat-liberal Theodor Stolojan, într-o conferință, informează Agerpres.
Totodată, premierul ar trebui să ofere lămuriri și cu privire la decapitarea managementului privat din companiile de stat, în special la cele din subordinea Ministerului Transporturilor.
''Ponta trebuie să explice de ce i