Una dintre primele realizări menţionate de Ministerul Transporturilor priveşte deblocarea unor fonduri europene de 4,5 miliarde euro. ”În doar cinci luni au fost implementate toate măsurile impuse prin documentele de pre-suspendare şi de încetare a plăţilor, transmise de CE în iunie şi decembrie 2012”. Odată cu deblocarea POS T s-a reuşit creşterea gradului de absorbţie, valoarea sumelor rambursate ridicându-se la 881,3 mil. euro, ceea ce înseamnă un grad de absorbţie de 19,5%, susţine ministerul.
CFR Marfă, o privatizare cu cântec Un al doilea punct de succes ar fi privatizarea CFR Marfă, precum şi diminuarea datoriilor acestei companii către cea de infrastructură, respectiv CFR SA. ”Datoria CFR Marfă faţa de CFR SA s-a diminuat cu 654 milioane RON, soldul la data de 13.06.2013 fiind de 102 milioane RON”, spune MT.
De departe, însă, vânzarea a 51% din CFR Marfă este una din cele mai contestate proceduri derulate în ultimii ani de statul român, cu modificări ale condiţiilor de participare chiar în cursul procedurii (conversia datoriilor, vânzarea activelor, modificarea condiţiilor de calificare). Banii nu au fost vărsaţi statului de către cumpărătorul pachetului de de acţiuni, respectiv GFR, fapt pentru care privatizarea nu poate fi considerată încheiată. Cât priveşte datoriile CFR Marfă la CFR, diminuarea acestora a avut loc printr-un artificiu . Într-o primă fază a fost preluată de către CFR Marfă o bună parte din datoriile CFR SA la buget, iar apoi datoriile la buget ale CFR Marfă au fost anulate (prin conversia în acţiuni fără valoare reală). Afacerea făcută de Fenechiu a fost obţinerea a 200 de milioane de euro din vânzarea a 51% din acţiunile CFR Marfă şi pierderea altor 270 de milioane de euro reprezentând datorii ale celor două companii la buget şi care nu vor mai fi încasate niciodată.
Vopsirea directorilor de stat drept manageri privaţi