Constrânşi de nevoia de a reduce costurile şi de cea de a creşte productivitatea salariaţilor, angajatorii încep să redirecţioneze trainingurile „tradiţionale“/„la clasă“ în mediul online, generând astfel un business pentru producătorii din industria de e-learning de circa 0,7-1,2 mil. euro pe an, potrivit informaţiilor din piaţă. Cursurile online sunt cu atât mai eficiente pentru angajatori cu cât oamenii din subordine trebuie să înveţe într-un timp foarte scurt noi produse sau servicii.
„Cursurile de această natură se pretează cel mai bine pentru noi produse şi servicii. Asta însă nu le limitează doar la cursurile tehnice. Am fost la un curs de leadership în varianta originală, în clasă şi apoi am făcut la Microsoft acelaşi curs în varianta online, interactivă. Cursul online a fost net superior celui în clasă, ca să nu mai spun că a durat jumătate din timpul necesar studiului în clasă şi am rămas cu de două ori mai multe cunoştinţe, pe care le aplic şi azi“, spune Vlad Bog, directorul de resurse umane al Microsoft România.
În opinia sa, deşi în următorii ani cursurile online vor ajunge să aibă o pondere importantă pe piaţa trainingurilor dedicate angajaţilor din corporaţii, clasicele cursuri la clasă vor continua să existe, în special pentru networking. „Cursurile în clasă au avantaje nete, mai ales legate de învăţatul împreună cu alţii, posibilitatea de a pune întrebări, de a interacţiona aşa cum doar fiind fizic prezent se poate. Cred că vorbim doar de o modificare a proporţiilor, normală în contextul evoluţiei tehnologiei“, explică Bog. El mai precizează că o metodă şi mai eficientă de a reduce costurile unor astfel de cursuri este crearea lor de un departament central al unei organizaţii care apoi să le pună la dispoziţia tuturor angajaţilor din subsidiare.
„Economiile rezultate din centralizarea centrului de expertiză pe train