Mentorul Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, Constantin Chiriac (foto), preşedinte al juriului desemnării capitalei culturale europene în 2016, crede că Bănia, în consonanţă cu regiunea, are şanse de a deveni „capitală culturală“ în 2021, susţinând că ar trebui exploatate şi atuurile municipiului Târgu Jiu, ale Horezului, ale portului cultural Cetate şi alte zone din Oltenia
Sâmbătă seară, în spaţiul neconvenţional al halei industriale „Balanţa“ din Sibiu, s-a jucat ultimul spectacol al stagiunii 2012-2013 de la Naţionalul din Sibiu cu „Faust“, o megaproducţie cu 120 de actori, în rolul principal, Faust, fiind Ilie Gheorghe (Craiova). Cu acest prilej, GdS l-a intervievat pe directorul Naţionalului din Sibiu, Constantin Chiriac.
Ion Jianu: V-aş ruga, domnule Constantin Chiriac, să ne povestiţi în urma căror împrejurări aţi ajuns „Omul zilei“, fiind astfel recunoscut pentru faptul că sunteţi mentorul festivalurilor de teatru de la Sibiu, ediţia din 2013 având ecou nu numai în România, ci şi în afara graniţelor ţării?
Constantin Chiriac: Ce se întâmplă? Eu nu sunt „Omul zilei“… Sunt un om care construieşte metodic. După cum probabil ştiţi, Festivalul de Teatru Internaţional de la Sibiu a plecat de la trei ţări şi opt spectacole şi a ajuns la 350 de evenimente din 70 de ţări, cu 66 de spaţii de joc şi cu aproximativ 61.000 de spectatori pe zi la ediţia din 2013. E o structură care s-a dezvoltat în acord cu viaţa şi cu tot ceea ce înseamnă provocările unui astfel de festival, cotat al treilea din lume în clipa de faţă după Edinburgh şi Avignon, dar cel de la Sibiu este, în mod cert, cel mai complex. Şi, spre deosebire de celelalte două festivaluri, unde se poate participa şi prin înscriere cu bani, la Sibiu nimic nu ajunge întâmplător. Adică, cel mai important lucru pe care l-am gândit de-a lungul timpului pentru festivalul de la Sibiu a